Najlepsze sposoby na odchudzanie

Każdego roku osoby próbujące się odchudzać zasypuje się propozycjami dziwacznych diet, pigułek, czy odzieży spalającej tłuszcz wypełnione obietnicami szybkiego spadku wagi. Jednakże te skrajne trendy to tylko chwilowe zaspokojenie twojego dążenia do posiadania idealnego ciała. Zamiast przyjmować podejście „wszystko albo nic” lepiej spróbować zrzucić wagę szybko i bezpiecznie, bez narażania zdrowia. Często tabletki na odchudzanie wcale nie są najlepszym wyjściem.

Odchudzanie a liczenie kalorii

Liczenie kalorii to podstawa każdego planu diety. Szacowana ilość kalorii potrzebna dla zachowania równowagi bilansu energetycznego różni się w zależności od wieku i płci. Według Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych zalecane spożycie dla kobiet od 19 do 51 roku życia to od 1800 do 2000 kalorii dziennie. Tabletki na odchudzanie potrafią znacznie przyspieszyć cały proces. Tymczasem mężczyźni w tym samym przedziale wiekowym potrzebują od 2200 do 2400 kalorii. W zależności od stylu życia, możesz potrzebować więcej lub mniej kalorii, jeśli chcesz przybrać na wadze bądź schudnąć.

Rachel Pires, doradca dietetyczny i autorka książki „Diet Enlightenment” wierzy, że najszybszym sposobem na schudnięcie jest trzymanie się diety niskokalorycznej. „Ucząc się jak ograniczać spożycie kalorii (jeść sycąco ale nie kalorycznie) da się wytworzyć własny styl odżywiania, którego można się trzymać przez resztę życia” – napisała w mailu do Medical Daily.

Ogranicz cukier i skrobię i odchudzaj się szybciej

Dieta i ćwiczenia to dwa główne składniki przepisu na wymarzoną sylwetkę. Jak to mówią „jedz mniej, a więcej się ruszaj”. Jedzenie mniejszej ilości cukrów i skrobi to pierwszy krok do osiągnięcia zamierzonej wagi. Te składniki znane są z właściwości wzmagających produkcję insuliny, która jest jednym z głównych hormonów odpowiedzialnych za magazynowanie tłuszczu w organizmie.

Niższy poziom insuliny pozwala na zużywanie zapasów tłuszczu, co sprawia że spalamy tłuszcz, a nie tylko węglowodany. Co więcej, pozwala nerkom na pozbycie się nadmiaru wody i sodu, jako że poziom insuliny i gospodarka woda organizmu są ze sobą ściśle powiązane. W badaniach z 2007 roku opublikowanych w Renal Physiology odkryto, że zmniejszenie poziomu insuliny we krwi sprawiało iż nerki badanych zatrzymywały mniej wody i sodu, co pozwalało na redukcję masy ciała, nawet bez środków takich jak tabletki na odchudzanie.

Więcej białka i warzyw

Ogranicz cukry i skrobię, by zrobić miejsce na białko i warzywa. Ta formuła pozwoli ci osiągnąć odpowiedni poziom zalecanego dziennego spożycia węglowodanów. Dla przykładu, dorosły na diecie będzie konsumował od 1200 do 1600 kalorii, co oznacza, że odpowiednia ilość węglowodanów to dla niego 135-195g na dzień przy 1200 kaloriach lub 180g dla 1600 kalorii. Spożycie węglowodanów nie powinno przekraczać 260g dziennie.